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Daniela Bozzetto’s work explores the permeability of forms and perception acting as a threshold between reality and vision.

Investigating the latent qualities and evocative potential of materials the artists calls to life what is beyond the ‘sensible world’, what is essentially unmanifested.

As a penetrating vibration and a gentle chant that do not neutralize each other but resonate in unison, in her work coexist opposite aspects.

The limit between pure and decomposed, welcoming and disturbing, austere and sensuous is uncertain and the unpleasant appears as sublimated into a subtly unsettling purity.

The materials and subjects are anonymous and spontaneous. The ordinary and everyday is transcended into forms that cannot be easily labelled.

As in oneiric or hypnotic states of cognition the ambiguous realities appear natural and incongruent at the same time.

A temporal alteration seems to occur and the time appears slowed down or suspended.

There is a measure, a balance, between order and disorder, harmony and chaos as if one would recall and coexist with the other, as if an explosion were integrated into silence.

 

[Abys - Aeter 022]

Sleepwalk

 

Daniela Bozzetto fotografa la ‘realtà sensibile’ ma le sue immagini sembrano registrare qualcosa di remoto, esplorato attraverso l’ambiguità tra elementi antitetici e le sue qualità elusive.
Come due suoni, uno cupo e penetrante, l’altro lieve e cristallino, che non si neutralizzano a vicenda ma vibrano all’unisono, così coabitano nel lavoro aspetti opposti.
Il limite tra organico e decomposto, soave e sinistro, algido e sensuale è ambiguo e il torbido appare sublimato in una purezza mista a sottile turbamento.

I soggetti sono anonimi e spontanei.
L’ordinario, il quotidiano, è caricato di ambivalenti valenze evocative.

C’è una misura, un equilibrio, tra il latente e l’esibito. Soffermandoci un attimo è possibile percepire l’evidenza di ciò che si manifesta ma sfugge alla ragione, come una visione che lascia intuire, senza svelare, l’arcano.